Jag tänker då starta upp ett rollspel.
Handling: I en värld långt härifrån finns en skola, där rektorn är Miss Grayson. Skolan styrs av henne och de som kommer hit är problem barn. Barnens föräldrar skickar ut sina olydiga barn hit. Där de får lära sig att uppföra sig. Tyvärr har vissa barn genom året lyckas fly. Men detta år 2020 har vi uppgraderat vårat system. Mycket svårare att fly för alla vägar vaktas av Miss Graysons anhängare. Man blir indelade i grupper. Blå,Röd,Grön och Gul. På nätterna sover man! Eller hur? Barnen som kommer hit är mellan 15 - 17 år. Missköter mig sig blir man bortförd. Vad som händer sen är de bara Miss Grayson som vet...
Ska du lyckas fly? Samtidigt skaffa vänner?
Anmäl dig: Svara med ditt rollnamn och kort info om dig t.ex: Jag är Saga Sleepynose, mina föräldrar skickade hit mig för jag stulit massa med smycken och guld sen jag var 7 år. Jag är 16 och väldigt lätt irriterad.
Jag är: Miss grayson jag styr skolan och håller koll på mina elever. Sträng och fåfäng.
En eller två gånger per dag kommer det en liten "Handling" där något som händer i skolan som kan fortsätta handlingen och göra de spännande. Det kan se ut såhär: "Rollhändelse: en hemlig dörr är upplåst, akta er för anhängarna de vaktar vid just den dörren.."
Det är JAG "Saga Sleepynose" som är spelledare i detta rollspel. Jag ger information i rollet eller utanför. Hoppas ni kommer tycka detta är kul och roligt! Nu kör vi.
Ja det får du skriv info om dig alltså hitta på