Hej! Jag tänkte göra ett till rollspel. Det här rollspelet utspelar sig på sjukhus flygeln på Hogwarts. Karaktärerna man kan vara är då skolsyster (Madam Pomfrey) och patienter. Tänk på att när du är patient, ha gärna en svår skada då alla ska vara på sjukhus flygeln åtminstone några dagar.
Klockan 12.00 på måndag så börjar det. Dock behöver man inte vara inne då, utan efter 12 kan man skriva när man vill på dygnet. Det blev ju ganska laggigt när alla skrev samtidigt så de e bra om vi sprider ut inläggen lite på dygnet ;)
Regler:
*Eftersom att det blir för många olika historier i ett o samma rollspel om alla ska vara på olika ställen så är sällskapsrummen förbjudet område, så i det här rollspelet så sover alla i alla sovsal som heter "sovsalen" och den ligger bredvid den stora salen.
*Skriv inte korta texter som "-sätter mig ner-", utan skriv några rader i varje inlägg. Om alla ska skriva flera korta inlägg så kommer det börja lagga och man kommer blanda ihop alla inlägg med varandra.
*"Bestäm" aldrig över andras karaktärer. Med "bestämma" så menar jag att skriva t.ex "Jag blänger på henne och hon blänger tillbaka", när den andra personen kanske inte alls ville blänga tillbaka. Eller ett annat exempel, att skriva "jag kom fram till en grupp elever där alla såg trötta ut", de kanske inte alls ville vara trötta.
*Skriv inte två inlägg i rad utan vänta tills iallafall 1 person har skrivit något till svar.
Det är inga straff om man bryter mot nån regel men det är bra om alla försöker hålla sig till dem ;).
-Känner mig lite svag och ber killen att hämta Madam Pomfrey-
Säger: Snälla, hämta Madam Pomfrey snabbt....
-Går och sätter mig på en stol och väntar-